shaklee logo

shaklee logo

Tuesday 16 September 2014

CARA MENANGANI WARGA EMAS YANG MENGALAMI KESUKARAN UNTUK MAKAN?



KEBANYAKAN kita menganggap nikmat makan sebagai satu perkara yang mudah. Pernahkah kita membayangkan betapa perit dan mencabarnya bagi golongan yang tengah uzur atau pun warga emas yang sudah sukar untuk menelan dan mengunyah makanan?

Ubat-ubatan atau terapi buat mereka yang sedang sakit kemungkinan mempunyai kesan sampingan yang boleh menyebabkan mereka hilang selera makan dan kemungkinan akan mengganggu sistem pencernaan mereka. 

Perkara ini agak biasa berlaku apabila kita meningkat usia. Malah jika tidak ditangani atau dibantu, warga emas ini akan mengalami kekurangan nutrien. Kekurangan nutrien penting di dalam tubuh boleh menyebabkan seseorang warga emas itu menjadi semakin lemah, letih dan hilang daya tahan penyakit atau kurang kekuatan untuk mengharungi perubatan terapi bagi mereka yang tengah mendapatkan rawatan kerana sedang sakit.

Kebanyakan dari kita telah dibiasakan agar memberi warga emas ini makanan yang lembut, senang ditelan dan selalunya perlu dimasak dengan lama. Sememangnya makanan yang dimasak terlalu lama mungkin senang dimakan oleh pesakit, namun pernahkah kita terfikir bahawa ia bukanlah penyelesaian yang tepat kerana kebanyakan nilai nutrisi di dalam makanan akan musnah akibat proses tersebut. 



Oleh itu, amat penting bagi pesakit untuk mendapat suplemen yang berkhasiat, menyeluruh dan senang ditelan, sudah pastinya multivitamin dan sudah pastinya bukan multivitamin yang berbentuk pil atau pun tablet. Mereka memerlukan multivitamin dalam bentuk cecair yang mudah untuk mereka ambil dan telan.

MEAL SHAKES SUPLEMEN PILIHAN UNTUK WARGA EMAS

Jika anda mempunyai ibu ayah yang telah meningkat usia, atau pun tengah uzur dan sakit, mengalami kesukaran untuk menelan dan mengunyah atau pun kurang selera makan, MEAL SHAKES adalah suplemen pilihan terbaik untuk mereka. 




Mengapa MEAL SHAKES? Apakah itu MEAL SHAKES? MEAL SHAKES merupakan minuman yang menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisi yang mudah untuk diserap. Kandungannya terdiri daripada bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam system tubuh.

Apa yang ada pada MEAL SHAKES? Jom saya kongsikan semua khasiat yang diperolehi daripada meminum MEAL SHAKES.

  1. Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. ia turut mengandungi lecithin soya yang berkerjasama dengan vitamin larut lemak.
  2. kaya dengan protein ( Tidak mengandungi laktosa ) yang baik untuk membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.
  3. Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel.
  4. Mengandungi vitamin A, C, E, Zink, selenium yang merupakan anti oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
  5. Mengandungi Vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat.
  6. Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak yang berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus. 

Untk mengetahui lebih lanjut dan jika ada sebarang pertanyaan, bolehlah menghubungi saya.


HUBUNGI SAYA:
Mama Putri
Shaklee Independent Distributor [ ID 892829 ]
Email: myprincessraisha@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405


No comments:

Post a Comment