shaklee logo

shaklee logo

Monday 18 August 2014

Anak Sembelit? Bagaimana untuk mengatasinya?


KURANG SERAT SALAH SATU PUNCA ANAK SEMBELIT


Sembelit bermaksud di mana proses perkumuhan usus menjadi sukar dan menyakitkan dan tidak kerap.

Dikatakan di antara punca ianya terjadi apabila kanak-kanak tidak mengambil serat yang secukupnya, kurang minum air dan kurang bersenam.

Maka disarankan untuk kanak-kanak mengambil makanan yang lebih serat seperti buah-buahan, sayuran dan bijirin yang tinggi seratnya di samping menambah pengambilan cecair dan melakukan senaman.

Ibu-ibu memainkan peranan disini untuk memberikan simanja makanan serat yang mencukupi. Jika anda rasa sukar untuk memberikan atau memujuk anak-anak anda untuk memakan makanan yang tinggi serat, anda disarankan untuk mencuba Meal Shakes.



BAGAIMANA MEAL SHAKE MEMBANTU MERAWAT ANAK SEMBELIT?

Meal Shakes merupakan makanan tambahan yang membekalkan nutrisi lengkap, ia menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.

 Kandungannya yang diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi seperti buahan, sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain memberikannya peranan sebagai detoksifikasi di mana ia kaya dengan serat larut lemak yang membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

RISAU ANAK TIDAK MENYUKAI DENGAN RASANYA?

Perisa French Vanilla telah memberikannya kelazatan pada rasanya. Malah minuman lazat ini akan lebih sedap apabila dibancuh dengan minuman kegemaran anak-anak seperti bancuh bersama milo, horlicks, susu, jus buah dan sebagainya. Jadi, tidak perlu risau untuk diberikan kepada si manja.

SESUAIKAH MEAL SHAKES UNTUK BAYI?

Meal Shakes tidak disarankan kepada bayi, ia hanya sesuai untuk anak yang berumur 1 tahun dan ke atas sahaja. Jadi, pastikan anak anda berusia 1 tahun dan ke atas.

ANDA JIMAT DENGAM MEAL SHAKES

1 can Meal Shakes boleh guna dalam tempoh 2 hingga ke 3 bulan. Sehari hanya perlu bancuh 1 sudu kecil (bergantung mengikut umur) ke minuman kegemaran mereka.


*Telah TERBUKTI BERKESAN membantu kanak-kanak yang mempunyai masalah sembelit*


HUBUNGI SAYA:

Mama Putri
Shaklee Independent Distributor [ ID 892829 ]
Email: myprincessraisha@gmail.com
Fb: Irs Shashamom
Whatsapp / SMS 016-831 5405

No comments:

Post a Comment