shaklee logo

shaklee logo

Sunday 20 July 2014

Anak Kurang Berat Badan, Meal Shakes Berjaya Tambah Selera Makan

PUTRI SEMAKIN KUAT DAN SUKA MENYUSU


Saya teringat kembali pengalaman pertama memberikan Meal Shakes kepada anak sulung saya Putri pada tahun lepas. Kalau sebelumnya, susah-susah untuk saya paksa dia minum susu. Tetapi alangkah terkejutnya saya apabila saya campur Meal Shakes ke dalam bancuhan susu botolnya, dia jadi teramat suka....

"Mama...lagi..." Siap nak mintak lagi tau....dengan senang hati, saya terus beli botol susu baru, botol yang lebih besar...haha, best kan. Bahkan seleranya menjadi-jadi, tak perlu ada adegan kejar-mengejar lagi untuk menyuapkan makanan.



Waktu tu Putri baru berumur 1 tahun lebih. Tak suka minum susu dan sering demam. Bayangkan setiap bulan asyik demam, selsema hampir setiap minggu. Al maklumlah, saya hantar Putri di nursery dan risiko diserang penyakit dan dijangkiti adalah tinggi. Itu tak boleh dinafikan dan sukar untuk dielak kerana mereka sering bergaul antara satu sama lain. Boleh dikatakan hampir setiap bulan saya rujuk Putri ke Klinik dan bil bayaran klinik mencecah lebih seribu ringgit dalam setahun tu, sehingga satu kali tu Dokter cakap tak perlu hantar nursery lah, sebab balik-balik tejangkit. 

Tetapi sejak saya berikan Meal Shakes kepada anak saya, dia semakin kuat menyusu dan selera makan bertambah dan sistem imunnya semakin kuat. Putri jarang di serang demam dan sakit. Kalau pun dia demam, cepat sangat pulih, tak melarat-larat dan masih aktif dan bertenaga. Kalau selsema pun, tidak diikuti dengan demam. Memang kurang sangat dah bawa dia ke klinik. Malah Putri semakin pintar dan aktif. Kalau di nursery, teacher Putri cakap yang betri Putri paling tahan...hehee...paling bertenaga.







MENGAPA MEAL SHAKES?APA ADA PADA MEAL SHAKES?

  • Makanan segera yang lengkap dengan nutrisi. Meanyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.
  • Kaya dengan protein untuk pembentukan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.
  • Mengandungi asid folik, biotin dan kaya kalsium dan magnesium untuk membina tulang dan sel-sel pembesaran.
  • Mengandungi vitamin A, C, E, Zinc, Selenium yang merupakan agen Anti-Oksida yang bertindak melawan jangkitan.
  • Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus. Maka, tak perlu risau jika anak yang obesity untuk minum Meal Shakes.
  • Indeks Glisemik yang rendah.
  • Diperbuat daripada bahan semulajadi iaitu buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain.
  • Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.
  • Kelazatan rasa French Vanilla enak untuk dinikmati.

Jangan hairan jika malam-malam anak anda pandai nak minta makanan pula ya....





MENGAPA PERLU RISAU KALAU ANAK TAK SELERA MAKAN?


Jika anak tak selera makan, akan mengundang pelbagai masalah dan risiko kesihatan. Kenapa? Kerana anak yang kurang selera makan akan kekurangan pengambilan zat makanan. Diantara kesan ketara yang mungkin anak anda akan mengalaminya:
  1. Pertumbuhan fizikal terbantut - Pengambilan protein adalah penting untuk membina otot dan pertumbuhan anak, manakala kalsium penting untuk pembentukan tulang dan gigi. Jika kurang makan, maka pengambilan zat makanan pun kurang dan sterusnya boleh menyebabkan pertumbuhan fizikal anak terbantut.
  2. Melambatkan kecerdasan otak - Apabila kurang makan dan kurang pengambilan zat makanan, otak tidak secerdas seperti sepatutnya dan penerimaan pembelajaran juga lambat serta sukar untuk fokus.
  3. Mudah diserang penyakit - Kurang makan, kurang zat, maka kurang imuniti diri anak anda dan seterusnya risiko anak anda terdedah kepada serangan penyakit adalah tinggi. Anak mungkin akan kerap mengalami demam, selsema, batuk dan sebagainya. Lagi-lagi anak yang ditempatkan di nursery, memang akan mudah terjangkit daripada anak-anak lain.



Hubungi Saya:

Mama Putri
Shaklee Independent Distributor
ID892829
Sms / wasap 0168315405
Email: myprincessraisha@gmail.com

No comments:

Post a Comment